Web sitenizde Arka Plan Resmini Sabitleme (Videolu Anlatım)

dreamweaver_omerbozalan

Merhaba Arkadaşlar ;

Bu dersimizde web sitemizde kullanacağımız arkaplan resmimizin sabit kalmasını sağlayacağız . Dersi videolu çekerekte sizlere nasıl yapıldığını sesli ve görüntülü anlatmak istedim . Öğrencilerimde bu soruyu devamlı soruyorlar ,belki unutanlar olabilir. O yüzden bu videonun bir çok kişiye yardımcı olacağına inanıyorum.

Html kodu :

background-attachment:fixed;

arkaplan şefaflık kodu ise;

opacity:0.6;  ( 0.6 şeffaflık ayarıdır)

Bu derste sadece arkaplanı saabitlemeyi değil aslında style.css dosyasını içeriğini düzenleme style.css dosyasını index.html dosyasına bağlamayı ve kafanızdaki biçok soruyuda cevap vereceğine inanaraktan çektim.

Kolay gelsin.

Anlatım: Ömer Bozalan

Videoyu izleyemiyorsanız Youtube.com engellenmiştir.

Çözüm için DNS adreslerinizi aşağıdaki gibi değiştirin.

Tercih edilen DNS Sunucusu:  8.26.56.26

Diğer DNS Sunucusu : 8.20.247.20

.

Haydi Paylaş...Tweet about this on Twitter1Pin on Pinterest0Share on Google+0Share on Facebook54Share on Tumblr

6 Yorum Yapıldı.

Bu makaleye yorum yazabilirsiniz.


  • hocam cok teşekkürler böyle güzel bir bilgisi güzel bir sunum ile bize anlattığınız için ama bir sorum olacak tablo icini grı yaptınız ya grınin şeffaflık ayarını yapa biliyormuyuz arka plan resmi gözüksün diye

    gökhan_61 3 sene ago Cevap Yaz


    • Gökhan aşağıdaki kodlar yukarıdaki videoda kullanılan kodlardır. senin sorunun cevabıda : yani yazı alanındaki resmi şeffaf yapıp arka planda kullanılan resmi gösteren kod ise ;
      ” opacity:0.6; ”
      bunun videodaki kodlardaki yeri aşağodaki gibidir.

      body{
      background-image:url(white-lion-wallpapers.jpg);
      background-attachment:fixed;
      background-repeat:no-repeat;
      }
      .yazi{
      background-color:#CCC;
      opacity:0.6;
      border:1px solid #00F;
      font:22px arial;
      color:#F00;
      width:900px;
      height:900px;
      }

      omerbozalan 3 sene ago Cevap Yaz


  • Ben malesef arkaplani center komutu ile ortaladiml yalniz tüm ekrana sigdiramadim o yuzden bir renk secmek zorunda kaldim bos kalmasin diye ama fikriniz varmi arkaplani nasil stretch yapabiliriz ?
    Simdiden Tesekkurler

    MehmetMazmahor 3 sene ago Cevap Yaz


  • Arkadaşım bu videoda tam sana göre işte … izlemedin sanırsam.

    omerbozalan 3 sene ago Cevap Yaz


  • hocam merhabalar.. ben arka plan resmini sabitledim fakat sayfalar arası geçiş yaparken. zemin beyazlaşıp resim sonra geliyor. sayfayı yenilediğim zaman bile 1 saniyeden az bi süre beyazlık görünüyor zeminde…. yardımcı olabilirseniz sevinirim..

    eray 2 sene ago Cevap Yaz


    • eray zaten öyle birden resim gelmez. Arka planın tamamına resmi koyduğun için resim gecikmeli gelecektir. Bence fazla takılma. eğer daha erken gelmesini istiyorsan, resmi parçalara ayırabilirsin. ama süre fazla değişmeyecektir.

      omerbozalan 2 sene ago Cevap Yaz


Cevap Yaz


2 + = 5

Devamını oku:
jQuery-Slider-ekleme
Sitene JQuery Slider Ekle ( video anlatım)

Merhaba Arkadaşlar , Sitemizde Jquery slider ekleme ile ilgili birçok  yazılı anlatım yapılmıştı. Ama bazı arkadaşlarımız  bu slider'ın kendi sitelerine nasıl ekleneceği...

Kapat