Home Flash Dersler Flash Preloader Yapımı Video
Flash Preloader Yapımı Video

Flash Preloader Yapımı Video

94
8

Merhaba arkadaşlar,

Hepimiz flash sitelerine  girişte biraz bekleriz. Tabiki sitenin içeriği fazla oluncada siteye girdi mi ? girmedi mi? diye tereddüt yaşarız. İşte; siteye girişte kullanıcıya sitenin yüklenmesine ne kadar kaldı gibi bir ileti veya oyalama 🙂 işlemine preloader(ön yükleme) diyoruz. Şimdi sizlere actionsript 2.0 kullanarak  nasıl  flash preloader  yapıldığını videolu şekilde anlatacağım.

İnşallah beğenirsiniz. İyi seyirler

Action Script Kodu ( 2.0 için)

stop ();

cizgi._xscale = 0;

onEnterFrame = function ()

{ yuklenen = _root.getBytesLoaded(); toplam = _root.getBytesTotal(); oran = yuklenen / toplam * 100; cizgi._xscale = cizgi._xscale + (oran- cizgi._xscale) / 4; yazi.text = “% ” + Math.round(cizgi._xscale) + ” Azkaldı Bekle :)”; if (yuklenen == toplam && cizgi._xscale > 99) { _root.gotoAndPlay(2); } // bitti

};

(94)

omerbozalan 1981 doğumluyum. Üniversite eğitimimi, Sakarya Ünv. Elektronik ve Bilgisayar Öğretmeni bitirerek tamamladım. Ayrıca C Sınıfı İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanıyım. 2014 Nisan ayında Adobe Dreamweaver CS6 Kitabımı yayınlarak tüm bildiklerimi sizlerle paylaşmak istedim. Kendimi Web Tasarım, Grafik Tasarım, Donanım konusunda hâlâ geliştirmekteyim.

Yorum(8)

  1. Anladım abicim 🙂 abi diğer derslerini bekliyorum bende bu dersi arıyordum bi sitene geliyim dedim şu Preloader ne diye google görsellere bir baktım 😀 benim aradığım konu çooook mutlu oldum arkadaşlarımada soledım hatta bırı yaptı kalkanefekan.tr.gg de başlık olan yeri senin sayende abi diğer derslerinide en kısa sürede bekliyorummmm çabuk yapppp ltfen 🙂

    1. arkadaşlarını sitenin sağ tarafında yer alan facebook grubunu beğenmelerini söyle orda siteye koyduğum dersleri yayınlıyorum en azından ordan siteyide takip edebilirler.

      kolay gelsin.

  2. ya ömer abi eantasarim şu tasarıma bakarmısın böle tasarım yapmayı öğretebilirmisin bende site açıcam .comlu böle tasarım yapmak istiorumm 🙁 ?

    1. tarık arkadaşım. Şu an öğrencilerimin sınav zamanları olduğu için onlarla ilgileniyorum. O yüzden fazla siteyle ilgilenemedim ama en kısa zamanda yeni derslerle karşınızda olacağım.

  3. Flash preloader sadece flash animasyonun boyutuna göre yükleme yapar. Yani preloader index.html içinde ki ögeleri değil flash animasyon öğesini yükler.
    Yine de dediğini şu şekilde yaparsın:
    1. framede gerekli preloader animasyonu ve action scriptti dursun.
    2. frame’nin action scripttine:

    getURL(“index.html”, “_self”);
    gotoAndStop(3);

    3. frameye bişey çizme sadece boş frame oluştur.

    Preloader dolduğunda index.html’yi açacak.

Senin Yorumların

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sonucu Giriniz * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.